Bij deze zoekmethode zoekt u rijwerk onderdelen op basis van het merk en het type van uw machine. Nadat u de eerste twee velden heeft ingevoerd verschijnen er nog een aantal invulvelden (maximaal 7). Hoeveel velden er verschijnen en welke waarde u dient in te vullen is afhankelijk van uw merk en type machine.
Tip: weet u niet precies wat u moet invullen in de velden naast merk & type? Raadpleeg dan het typeplaatje op uw machine. Hierop staan alle waarden die u in kunt vullen. U vindt het typeplaatje rechtsonder op de voorkant of rechterzijde van uw machine.
Bij deze zoekmethode zoekt u rijwerk onderdelen op basis van het OEM nummer. Een OEM nummer is het onderdeelnummer van de originele fabrikant. Dit nummer vindt u terug in het onderdelenboek van uw machine (ook wel de parts manual genoemd).
Tip: het is van belang om het OEM nummer correct in te voeren. Bij typefouten kunnen er helaas geen resultaten voor de zoekopdracht worden getoond.
Via deze zoekmethode kunt u enkel zoeken naar rubbertracks. U kunt hier de maatvoering invullen van de rubbertrack waar u naar op zoek bent. U vindt deze gegevens veelal aan de binnenzijde van uw oude rubbertrack. Ze staan daar (bijvoorbeeld) als volgt genoteerd: 230 x 48 x 68. De 230 staat voor de breedte van de track, 48 staat voor de steek van de rubbertrack en 68 staat voor het aantal schakels van de track.
Vindt u de maatvoering niet terug aan de binnenzijde van de (oude) rubbertrack? Dan kunt u de gegevens opmeten met behulp van deze uitleg:
Dit kunt u opmeten met een rolmaat aan de buitenzijde van de track:
De steek is te meten vanaf het hart van de bus tot het hart van de bus met een schuif- of rolmaat:
U kunt deze afstand goed meten als u uw onderwagen aan één zijde omhoog zet
Het aantal schakels kunt u aan één zijde van de track optellen:
Lukt het meten niet of heeft u twijfels? Neem gerust contact met ons op. We adviseren u graag!
Om de juiste rubbertrack voor u te vinden hebben we enkel nog het type nodig. Dit kan railtype, smalspoor of breedspoor zijn. Hieronder leggen we u uit hoe u weet wat u nodig heeft:
Check of u een railtype rubbertrack nodig heeft. Lopen de onderrollen in een verstevigde baan in de rubbertrack en niet op de nokken, dan heeft u railtype rubbertracks. Op de foto wordt weergegeven waar u dit kunt zien. Heeft u geen railtype rubbertrack? Ga dan door naar stap 2.
Als u geen railtype track nodig hebt, heeft u een breed- of smalspoor variant nodig. De termen breed- en smalspoor duiden op de dikte van het sprocket - specifieker nog: op de ruimte die er nodig is in de rubbertrack zodat het sprocket er tussen past. Deze waarde kunt u opmeten bij het sprocket met een schuif- of rolmaat:
Gelukt? De gemeten waarde van het sprocket is altijd iets smaller (enkele millimeters) dan de weergegeven opties bij het veld type. Kies dus de optie die iets hoger in mm is dan uw gemeten waarde.
Lukt het meten niet of heeft u twijfels? Neem gerust contact met ons op. We adviseren u graag!
In 1948 bouwde Ferdinando en Carlo Venieri hun eerste rupsband machine in Belricetto, een plaats gelegen in Italië. De eerste rupsband machine kreeg de naam, Venieri – Morris Cingoletta. Deze machine is samengesteld uit onderdelen van militaire voertuigen op rupsbanden die achtergelaten zijn na de oorlog en die hergebruikt konden worden voor de landbouw. In de jaren zestig verlegt Venieri zijn focus van landbouwmachines naar grondverzetmachines. Op 23 november 1974 produceert Venieri verder onder de naam VF Venieri Spa, die tot op de dag van vandaag nog steeds wordt gebruikt.
Het merk is gespecialiseerd in graaflaadmachines, deze staan vooral bekend om de stabiliteit en efficiëntie ervan. Door de jaren heen hebben zij verschillende modellen geproduceerd, bijvoorbeeld de hydrostatische scharnierende graaflaadmachine. Dit type beschikte toen der tijd over een verbeterde omgang, stabiliteit en veelzijdigheid. In 1999 lanceert Venieri ’s werelds eerste elektrische graaflader. Venieri is op dit moment actief in meer dan 53 verschillende landen met een uitgebreid netwerk van dealers. VF Venieri Spa is een grote speler in de wereldwijde grondverzetmachines industrie.
Het is vervelend als uw machine stil staat, dit kan voorkomen wanneer er een rijwerk onderdeel kapot is. Het is belangrijk dat dit snel en goed wordt opgelost. Verhoeven Rijwerk staat klaar om u de vervangende rijwerk onderdelen te leveren. Wij beschikken namelijk over voldoende voorraad op het gebied van alternatieve rijwerk onderdelen zodat u en uw machine weer snel aan het werk kunnen, waaronder rubbertracks, voorwielen en spanunit
Bent u op zoek naar de benodigde rijwerk onderdelen? Gebruik dan bovenstaande zoekbalk. Zoeken kan op drie verschillende manieren: op merk & type, op OEM-nummer en daarnaast ook op afmeting rubbertrack. U kunt ervoor kiezen om zelf de revisie van het rijwerk uit te voeren, maar onze specialisten staan ook voor u klaar om dit te doen. Wilt u meer weten of heeft u bepaalde vragen? Neem dan gerust contact met ons op.