Scherpe prijzen
Bij deze zoekmethode zoekt u rijwerk onderdelen op basis van het merk en het type van uw machine. Nadat u de eerste twee velden heeft ingevoerd verschijnen er nog een aantal invulvelden (maximaal 7). Hoeveel velden er verschijnen en welke waarde u dient in te vullen is afhankelijk van uw merk en type machine.
Tip: weet u niet precies wat u moet invullen in de velden naast merk & type? Raadpleeg dan het typeplaatje op uw machine. Hierop staan alle waarden die u in kunt vullen. U vindt het typeplaatje rechtsonder op de voorkant of rechterzijde van uw machine.
Bij deze zoekmethode zoekt u rijwerk onderdelen op basis van het OEM nummer. Een OEM nummer is het onderdeelnummer van de originele fabrikant. Dit nummer vindt u terug in het onderdelenboek van uw machine (ook wel de parts manual genoemd).
Tip: het is van belang om het OEM nummer correct in te voeren. Bij typefouten kunnen er helaas geen resultaten voor de zoekopdracht worden getoond.
Via deze zoekmethode kunt u enkel zoeken naar rubbertracks. U kunt hier de maatvoering invullen van de rubbertrack waar u naar op zoek bent. U vindt deze gegevens veelal aan de binnenzijde van uw oude rubbertrack. Ze staan daar (bijvoorbeeld) als volgt genoteerd: 230 x 48 x 68. De 230 staat voor de breedte van de track, 48 staat voor de steek van de rubbertrack en 68 staat voor het aantal schakels van de track.
Vindt u de maatvoering niet terug aan de binnenzijde van de (oude) rubbertrack? Dan kunt u de gegevens opmeten met behulp van deze uitleg:
Dit kunt u opmeten met een rolmaat aan de buitenzijde van de track:
De steek is te meten vanaf het hart van de bus tot het hart van de bus met een schuif- of rolmaat:
U kunt deze afstand goed meten als u uw onderwagen aan één zijde omhoog zet
Het aantal schakels kunt u aan één zijde van de track optellen:
Lukt het meten niet of heeft u twijfels? Neem gerust contact met ons op. We adviseren u graag!
Om de juiste rubbertrack voor u te vinden hebben we enkel nog het type nodig. Dit kan railtype, smalspoor of breedspoor zijn. Hieronder leggen we u uit hoe u weet wat u nodig heeft:
Check of u een railtype rubbertrack nodig heeft. Lopen de onderrollen in een verstevigde baan in de rubbertrack en niet op de nokken, dan heeft u railtype rubbertracks. Op de foto wordt weergegeven waar u dit kunt zien. Heeft u geen railtype rubbertrack? Ga dan door naar stap 2.
Als u geen railtype track nodig hebt, heeft u een breed- of smalspoor variant nodig. De termen breed- en smalspoor duiden op de dikte van het sprocket - specifieker nog: op de ruimte die er nodig is in de rubbertrack zodat het sprocket er tussen past. Deze waarde kunt u opmeten bij het sprocket met een schuif- of rolmaat:
Gelukt? De gemeten waarde van het sprocket is altijd iets smaller (enkele millimeters) dan de weergegeven opties bij het veld type. Kies dus de optie die iets hoger in mm is dan uw gemeten waarde.
Lukt het meten niet of heeft u twijfels? Neem gerust contact met ons op. We adviseren u graag!
Scherpe prijzen
“Waar ga ik naartoe als ik rijwerk onderdelen nodig heb?” “kan ik mijn rijwerk daar ook laten monteren?” “Is het mogelijk om de aandrijving, onderhoud of reparatie ook te laten uitvoeren terwijl ik mijn rijwerk laat reviseren?” Deze kleine greep van vragen horen we de laatste tijd meer en meer als we een advies doen over het rijwerk. Waar zijn we toe in staat en waarvoor kunt u bij ons terecht?
Bij Verhoeven Rijwerk is er veel meer gaande dan de meeste mensen denken. Zo proberen we meer en meer mee te denken met onze klanten, die dagelijks hun uiterste best doen om hun projecten voor de einddatum gerealiseerd te hebben. Stilstand van de machine tot een minimum beperken is prioriteit, de stilstand optimaal benutten voor aansluitende reparaties is extra…
Merkt u dat u problemen heeft met het rijwerk van uw machine, of is deze aan vervanging toe? Dan is de gratis rijwerkcheck misschien iets voor u. Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze specialisten om uw machine te laten inspecteren. De rijwerkspecialist komt bij u op locatie om het complete rijwerk te vergelijken met slijtwaardes, die opgesteld zijn door een fabrikant.
Daarna zal hij u geheel vrijblijvend een aanbieding doen op basis van uw wensen. We kunnen een complete rijwerk revisie doen aan je machine. We laten graag aan u zien dat de grootste rijwerkpartij ook de meest voordelige kan zijn.
Voor reeds 63 jaar repareren en leveren we rijwerk onderdelen voor de meeste machines van de merken Berco en VemaTrack. De reparaties voeren we uit in één van onze werkplaatsen in Maarheeze, Zeewolde of Ninove, maar we kunnen met onze service bussen ook langskomen op locatie. Om uw werk toch door te kunnen laten gaan, ondanks dat uw machine stilstaat, heeft onze afdeling Vereco een verhuurvloot van Takeuchi graafmachines tot 15 ton die we kunnen inzetten.
Als het rijwerk compleet vervangen dient te worden, kunt u kijken of er ook nog andere reparaties of rijwerk revisies dienen te gebeuren. De machine staat nu eenmaal in onze werkplaats en de olie van een aandrijving verversen of de defecten daaraan herstellen zijn op dat moment een kleine extra moeite die we bij Verhoeven graag voor u uitvoeren. Nieuwe aandrijvingen bieden we aan van onze eigen lijn Fargo Drives.
Onze superieure lasafdeling is zeer bekend met de wensen van de machinist. We hebben Esco tanden, Vematec bakken en Auger Torque grondboren, sleuvenfrezen en heggenscharen. Pennen en bussen met speling kotteren, een motoronderhoud of servicebeurt, een bak voorzien van nieuwe slijtdelen, tanden of oren, reconstrueren zoals nieuw, voor zowel graafmachine bakken als loaderbakken en bulldozerbladen, onze lasafdeling kan het allemaal.
Bij Verhoeven proberen we niet alleen het rijwerk van uw machine te repareren, maar ook de levensduur ervan te verlengen.
Wij klaren de klus, samen… en met u! Neem gerust contact met ons op!